6.1.05

de Nintendo generatie

De precieze begin- en eindleeftijd voor deze categorie weet ik niet, maar ik weet wel dat ik er onder val; de Nintendo generatie. Ooit had ik er eentje, ongeveer van mijn 14e tot mijn 16e, met een paar spellen erbij. (Wat waren ze duur, en wat duurde het lang voordat je er weer een kon kopen van je lang opgespaarde zakgeld.) O.a. de Super Mario Bros 1 / Duckhunt combi (waarbij ik Duckhunt nauwelijks heb gespeeld, lag misschien het meest aan die lachende kuthond.) Verder nog de klassiekekers onder de adventures Metroid (platform op andere planeet, erg mooi) en Battle of Olympus; na 12 jaar nog steeds spannend (en muzikaal nog steeds even irritant).

Want ja, ik heb in een bui van nostalgie een 2e hands gekocht via ebay, met een zooi spellen erbij (nu voor 5 euro per spel, omgerekend ongeveer 10% van wat je er destijds voor betaalde). Met alle delen van Super Mario (waarvan eentje weer de combi met Duckhunt) en Battle of Olympus. En nu ook met Zelda 1 en 2 - over tunes gesproken die in je hoofd blijven zitten - en een tof worstelspelletje (waarbij je een sumo worstelaar op je rug krijgt als je tijdens de training aan het opdrukken bent, toch geinig).

Het leukste vind ik nog dat er meer zijn in mijn kennissenkring die 'm weer van onder het stof uitgehaald hebben of er ook 2e hands een gevonden hebben. Altijd leuk om de te kunnen ruilen.