14.9.05

magistraal Wilco in Amsterdam

Wilco - 12 september, Paradiso

Maandag met Wilco-fan Joris naar Paradiso geweest voor een geweldig optreden van Jeff Tweedy en co.

Aangezien mijn metgezel de band veel beter kent, verwijs ik graag naar zijn recensie waar ik weinig aan heb toe te voegen; enkel dat met I Shall Be Released behalve The Band wellicht ook Bob Dylan werd geëerd (die het nummer schreef) en dat we in Something In The Air (van Thunderclap Newman) een nummer van de Beatles dachten te herkennen.

Het was hartverwarmend om te zien hoe de band van roadie Frankie afscheid nam, niet met een kort dankwoordje maar met een hele ceromonie, omhelzingen en een publiek dat keihard zijn naam mocht scanderen. Ontroerend. Zo hoort het, je medewerkers eren die aan het eind van de tour afscheid van je nemen.

Op mijn blog binnenkort wel verhalen over Mum en alle daaropvolgende optredens uit mijn concertlijst.

Links:
Recensie van Joris
Recensie op 3voor12
Recensie op Kindamuzik
Via Chicago, overzichtspagina van interessante Wilco links

Wilco discussieforum
Officiële Wilco site